E-handel för Rusta på två veckor
Med hjälp av Sigma har nu Rusta lanserat e-handel för första gången. På grund av Corona-pandemin var det av yttersta vikt att realisera en lösning snabbt och sajten var uppe på bara två veckor.
– Vi kunde basera e-handeln på tillgänglig teknik inom den koncern de ingår i, men det rör sig om en helt ny lösning specifikt för dem, säger Sofie Hedman, projektledare och affärsanalytiker på Sigma Unified Commerce.
Genom satsningar på två fristående e-handelsbolag; Ciqola Carpets och Happy Angler, har Rusta byggt upp sin e-handelskompetens och grund, och kunde därför genomföra e-handelssatsningen för det egna varumärket på kort tid.
Det är delar av sortimentet som tidigare funnits tillgänglig för hembeställning som nu också finns i den nya webbutiken hembestallning.rusta.com. Detta sortiment hade alltså en logistikstruktur redan uppsatt, vilket också underlättade för att genomföra projektet snabbt. Man valde att lägga hembeställningssortimentet på en egen sida är för att tydliggöra för kunden vilka produkter som kan levereras hem.
Hembeställningen gjordes tidigare genom bokning i butik och var väldigt uppskattad av kunderna. Nu har den nya webbutiken varit live ett antal veckor och kunderna har strömmat in.
Webbutiken är byggd med Storm som e-handelsmotor och Umbraco som CMS.
– Med Storm och Umbraco får du en bra grund, men en e-handel är ju aldrig färdig. Du behöver ständigt optimera och utveckla och det är där kombinationen Umbraco och Storm har sin stora styrka, säger Sofie Hedman. Det går smidigt och snabbt att skapa en modern användarupplevelse och e-handelslösningen blir både effektiv och skalbar för framtiden.
För mer information om hur ni kan realisera e-handel snabbt och effektivt, kontakta Sofie Hedman
+46737237955
2020-06-12
E-handel
Unified Commerce
Web