Lansering av Unified Commerce as a Service

Sigma lanserar Unified Commerce; en helhetslösning med alla systemfunktioner som krävs för att bedriva en säljande verksamhet. Vi levererar e-handel, affärssystem, webb, marketing automation, logistik, PIM och CRM, paketerat i EN lösning med ett gränssnitt. Alla roller ges tillgång till samma kundinformation, orderinformation, lagerinformation, produktinformation, priser och erbjudanden i alla olika processer och allt uppdateras i realtid.

För att hålla nere instegskostnader, reducera implementationstid och samtidigt maximera nyttan för företag har Sigma nu samlat flera system och tjänster i ett erbjudande – Unified Commerce as a Service.

Sigmas lösning är baserad på best of breed-plattformarna Sitecore, Dynamics AX och inRiver PIM och ersätter behovet av att integrera flera olika system.

Sigmas lösning är en nyskapade paketering som innebär att Sigma tar ett större ansvar för att allt verkligen fungerar funktionellt och över alla integrationer och samtidigt sänker tröskeln för vem som kan få nytta av dessa system. En prisbild för alla kanaler och marknader, där du betalar för det du nyttjar.

Många företag brottas idag med att system från olika leverantörer inte synkroniserar med varandra. Samtidigt ser konsumenterna det som en självklarhet att kunna växla mellan försäljningskanaler och få samma information överallt. Något som skapar huvudbry hos företag när systemen inte pratar med varandra. Ett annat problem kan vara resursbrist som hindrar företagets utveckling; introduktion på en ny marknad kanske kräver nya licenser. Och vad händer när systemen inte fungerar ihop ur ett verksamhetsperspektiv? Eller om det saknas kompetens när något går fel? Det kan vara katastrofalt för varumärket, kundlojaliteten och därmed hela affären.

  • Vi levererar allt som behövs i IT-systemväg för webb och e-handel, affärssystem, , marketing automation, lagerhantering, PIM och CRM med mera. Allt paketerat i EN lösning som ersätter behovet av att integrera 7-15 enskilda system som alla är olika när det gäller funktion, prismodell och arbetssätt, säger Fredrik Larsson, säljchef Unified Commerce by Sigma.
  • Genom att tillhandahålla samtliga system i en leverans kan vi ta ett övergripande ansvar och skapa lösningar som annars bara vore möjliga för de allra största aktörerna på marknaden.

Kunder ser idag ett företags verksamhet och alla kanaler som en helhet och förväntar sig att de ska kunna interagera och röra sig sömlöst mellan mobil, web, fysisk butik och kundservice. För att kunna möta kundernas förväntningar behövs en lösning som gör Unified Commerce till verklighet. Något som Sigmas nya tjänst skapar förutsättningar för.

2016-12-04

Kundupplevelse CMX
E-handel
Unified Commerce