Självskatta er Master Data Management-mognad med nytt onlineverktyg!

Sigma MDM lanserar ett onlineverktyg för självskattning av mognadsgrad i Master Data Management.

Att hantera, kvalitetssäkra och centralisera affärskritisk data, det vill säga Master Data Management (MDM) har alltid varit en utmaning för större organisationer. Idag har problemet emellertid blivit mycket mer synligt på grund av tvärfunktionell användning av data i flera system. Sigma MDM som är en del av Sigma IT, Unified Commerce är en enhet som arbetar dedikerat med detta område.

”Ett företags mognadsnivå när det gäller masterdata, samt fokus på MDM, påverkar dess möjlighet att nå sina affärsmål, möjligheterna till korrekta BI-analyser, samt möjligheterna att införa och dra nytta av modern teknik såsom AI, Machine Learning, RPA med mera. Att få grepp om var man befinner sig och var man vill nå avseende Master Data Management är därför av stor vikt anser vi.”
Fredrik Larsson, Business Unit Manager, Sigma IT, Unified Commerce

MDM Maturity Assessment
Vi på Sigma är experter inom Master Data Management och har tagit fram ett enkelt och effektivt verktyg för nulägesanalys av er mognadsnivå – MDM Maturity Assessment. Vårt verktyg kan snabbt ge dig en uppfattning om er status och era styrkor och svagheter avseende masterdata i ert företag.

Sigmas MDM Maturity Assessment är en kostnadsfri webbundersökning man själv fyller i. Resultatet är analys och visualisering av aktuell mognadsnivå och kan hjälpa till att sätta en vision och mål framåt för vilken mognadsnivå man vill vara på inom MDM-området. Underlaget kan också användas som diskussionsunderlag för en eventuell satsning eller för att mäta effekt av ett MDM projekt.

Har ni kommit en bit på vägen i ert arbete med MDM redan och vill få det bekräftat? Eller behöver ni ett diskussionsunderlag internt för varför och hur ni vill utvecklas vidare?

Gå till MDM Maturity Assessment för en nulägesanalys här!


Resultat och uppföljning
Efter att ni har genomfört undersökningen följer vi upp och presenterar resultatet för er. Det ger er följande underlag:
- Identifierade gap mellan er nuvarande mognadsnivå avseende MDM och den nivå ni vill befinna er på.
- Visualisering av styrkor och svagheter inom MDM.
- Underlag för att planera nästa steg mot en stark och långsiktig MDM strategi

Vill ni inte vänta, utan direkt komma i kontakt med oss på Sigma MDM för rådfrågning eller samtal med erfarna experter inom MDM, hör av dig direkt till oss.

2019-10-25

MDM
Unified Commerce

Vill ni veta var ni står när det gäller Master Data Management?


Fredrik Larsson
MDM & PIM, digital strategi
fredrik.larsson@sigma.se
+46 733 20 73 13

Nedan hittar du fler nyheter


Storefront levererar startklar nätbutik från 6 veckor

Hur vi skapade en bättre kundupplevelse för Michelin

PIMpoint 2020 har blivit ett digitalt event och Sigma är en av sponsorerna till detta fantastiska event

E-handel för Rusta på två veckor

The PIM Accelerator – a unique offer from Sigma based on Stibo Systems PMDM for Retail!

Unik paneuropeisk MDM allians

När behöver du ta in hjälp?

Sigma har tilldelats status som Contributing Gold Partner 2020 av Umbraco

Are you asking the right questions? - Get some answers and level up your MDM maturity today with free eBook

När krisen slog till – hjälpte kund bygga e-handel på två veckor

Med Microanalys får du tid till att växla upp din e-handel

Are you establishing your e-commerce business in the Nordics? Read this first!

Så jobbar du kreativt inom ramarna för en e-handelsstrategi

3 steg till att konverteringsoptimera din e-handel

Sigma IT förstärker e-handelserbjudande och satsar i Borås

Hur mår din e-handel, egentligen?

Hur dina besökare blir kunder, på e-handelsdagen 7H i Borås

Reflektioner av 2019

Självskatta er Master Data Management-mognad med nytt onlineverktyg!

Om alla levde som genomsnittlige svensken skulle det behövas 4,2 planeter

Funderar du på nästa steg för att utveckla din digitala affär?

Tävla om strategiworkshop - möt oss på Näringslivsdagen

Stockholm Helsinki B2B Travel Show

Insikter kring språk och översättningar för PIM och Web

Lansering av Ciqola Carpets, webshop byggd av Sigma med Storm Commerce och Umbraco CMS

Sigma inleder samarbete med IHM BUSINESS SCHOOL

Stibo Connect 2019

Webinar: Umbraco och Storm – en vinnande lösning för din e-handel

Episerver partner close-up

I den digitala spåkulan inför 2019

Omnikanal på riktigt

Ny logga!

Vad är headless?

The story about Golden Record and how you get total control over your Content Provided data.

Hur du ställer in ditt första PIM iPMC- Extension på 5 minuter

Optimera prestandan i PIM iPMC

10 tips for the inRiver PIM developer

E-handel B2B vs B2C (3 VIKTIGA FAKTORER)

Sugcon India 2018 Retrospective

Förändringsdrivna IT-projekt

Vad är PIM?

Ta nästa steg med inRiver PIM

Sugcon India 2018

På väg till Camp digital

Sigmas inspirationsdag

En dag pa Husqvarna

Om sömlösa digitala ekosystem för handel på D-Congress

Sigma på PIMpoint i Malmö 12-13 april

Upplev den senaste tekniken live!

Sigma på Data2020 i Stockholm den 14 sept

Om digitalt ekosystem för handel på D-Congress

Seminarium om Unified Commerce as a Service

Lansering av Unified Commerce as a Service