Ny logga!

inRiver har gjort ett facelift! De jobbas nu för fullt att rulla ut den nya looken och vi önskar dem all lycka till. Förutom en ny logga så har vi även sett en otrolig utvecklingstakt i platformen och inte minst i inRiver Product marketing cloud, vilket är otroligt roligt att få vara med på. Utöver detta så har vi Platinum Partners också fått en fin egen logga vilket vi är stolta att få bära. Återigen stort lycka till med utrullningen av nya loggan och keep up the good work!

platinum partner

Detta säger inRiver själva om arbetet:

"At inRiver, we think of our brand as a continuous concept that’s never totally done. Just as people and companies evolve, so do brands. We’ve grown ours over nearly a dozen years through our fantastic products, a unique culture, and an incredible customer and partner community. Today, we’re taking a bold step forward with a new logo and visual identity for inRiver and our products."

Varför behövs PIM?

I dagens digitala värld med appar, pushnotifieringar, nyhetsbrev, annonser m.m. skapas det ett brus som blir som ett filter för oss människor. Michael Gazzaniga professor i psykologi hävdar att det finns estimeringar som pekar på att upp till 99% av all sensorisk information filtreras bort direkt så fort den kommer till hjärnan*. Vidare menar Gazzaniga att orsaken till att så pass mycket filtreras ut är för att det är irrelevant information, detta leder i sin tur till att den information som ska komma fram och bearbetas måste vara mycket relevant för mottagaren. För att lyckas skapa relevant information som är homogen och som genom multikanalstrategi kan komplettera och förstärka bilden av varumärket och produkterna krävs det att företag har full kontroll på process, data och system.

 

Läs mer om vad PIM är här. 

 

Vill du läsa mer om arbetet bakom den nya logotypen, klicka här.

Har du mer funderingar om PIM, kontakta oss!

Adán Hultgren
E-handel, PIM, digital strategi 
adan.hultgren@sigma.se 
+46 730 449515

*Brain Matters: Translating Research Into Classroom Practice

2018-09-24

Kundupplevelse CMX
Unified Commerce
PIM

Vill du veta mer om PIM? Kontakta oss.


Adan Hultgren
E-handel, PIM, digital strategi
adan.hultgren@sigma.se
+46 730 449515


Magnus Engström
PIM, e-handel, UCaaS
magnus.engstrom@sigma.se
+46 733 20 73 06


Funderar du på nästa steg för att utveckla din digitala affär?

Tävla om strategiworkshop - möt oss på Näringslivsdagen

Stockholm Helsinki B2B Travel Show

Insikter kring språk och översättningar för PIM och Web

Lansering av Ciqola Carpets, webshop byggd av Sigma med Storm Commerce och Umbraco CMS

Sigma inleder samarbete med IHM BUSINESS SCHOOL

Stibo Connect 2019

Webinar: Umbraco och Storm – en vinnande lösning för din e-handel

Episerver partner close-up

I den digitala spåkulan inför 2019

I den digitala spåkulan inför 2019

Omnikanal på riktigt

Ny logga!

Vad är headless?

The story about Golden Record and how you get total control over your Content Provided data.

Overview of Sitecore eLearning

How to set up your first iPMC extension in 5 minutes

Optimizing performance in iPMC

10 tips for the inRiver PIM developer

E-handel B2B vs B2C (3 VIKTIGA FAKTORER)

Sugcon India 2018 Retrospective

Förändringsdrivna IT-projekt

Vad är PIM?

Ta nästa steg med inRiver PIM

Sugcon India 2018

På väg till Camp digital

Sigmas inspirationsdag

SUGCON 2018, två dagar med inspiration

Före SUGCON Europe 2018

En dag pa Husqvarna

Efter Pimpoint 2018

Välkommen på frukostseminarium

Om sömlösa digitala ekosystem för handel på D-Congress

Sigma på PIMpoint i Malmö 12-13 april

Upplev den senaste tekniken live!

Sigma på Data2020 i Stockholm den 14 sept

Om digitalt ekosystem för handel på D-Congress

Seminarium om Unified Commerce as a Service

Lansering av Unified Commerce as a Service