Hur mår din e-handel, egentligen?
Vi på Sigma vet att e-handel inte bara är en teknisk lösning, det är en helhetslösning där alla delar som ingår i e-handelns ekosystem måste vara rätt optimerade för att din shop ska fungera optimalt. En e-handel är inte ett projekt som slutförs utan ett ständigt arbete av förändring och optimering för att kunna tillgodose kundernas behov. Plattform, utveckling, logistik, marknadsföring, konverteringsoptimering och affärssystem måste samspela. Därför har vi tagit fram vår nya tjänst - Hälsochecken, där våra affärsutvecklare och systemutvecklare arbetar sida vid sida för att optimera sin sajt.
På samma sätt som du går till tandläkaren, besiktar bilen eller vaccinerar din hund mot kennelhosta kan du nu proaktivt arbeta med din e-handel. I den här unika tjänsten ser vi inte bara på ett område utav din e-handel, vi ser till helheten.
Detta innebär rent konkret att vi ser på din e-handels ekosystem där vi mäter och analyserar alla delar utifrån ett lönsamhetsperspektiv för att du ska kunna fortsätta växa med din shop.
I min bakgrund som e-handelschef och affärsutvecklingschef så vet jag att utmaningarna skiljer sig stort mellan olika e-handlare och att om logistiken är en utmaning hos en shop, kan betalflödet vara utmaningen hos en annan.
En annan vanlig utmaning som jag stött på är att man inte använder alla delar i sin e-handelslösning eller att man använder flera olika system för funktioner som redan finns i sin plattform. Med vår bakgrund i e-handelsutveckling har vi ett team av systemutvecklare som kan analysera så att ni använder hela potentialen i ert e-handelssystem och så de integrerar rätt mot de andra tekniska lösningarna ni brukar. PIM, Betallösningar och CRM är bara några av de system vi är experter på.
“Sigma var ett starkt och innovativt stöd för oss då vi tillsammans utvecklade ett nytt returflöde för vår kund. Ett flöde som skall hjälpa kunden att på ett enkelt sätt genomföra sin retur och samtidigt kunna erbjudas en produkt som kan tillgodose kundens behov.” Johanna Jörgner, Head Of PMO, Nelly.com
Genom att analysera och gå igenom alla delar av er e-handel, oavsett om det gäller logistik, marknadsföring eller något av de andra områden ni arbetar med kan vi oavsett utmaning hitta en passande lösning, så som vi gjorde för Nelly.com.
En möjlighet att kunna analysera och kombinera hårda och mjuka värden för att se till vad som kommer göra störst skillnad för er e-handels fortsatta tillväxt.
Varför ska kunden handla hos just er och inte hos er konkurrenter?
Hur ni framställer ert varumärke ska inte bara vara något som brandingteamet arbetar med, det ska genomsyra ert hela DNA. Marknadsför ni er med att ha störst sortiment, ska också sajten återspegla detta och ni behöver anpassa er logistiklösning, PIMsystem och plattform till att kunna hantera ett stort antal SKU’s.
Oavsett vad ni väljer att marknadsföra er med, måste de resterande systemen kunna backa upp detta. Lägg sedan till vilka marknader ni hanterar och om er plattform består av flera olika sajter så börjar vi prata om ekosystemet av e-handel. Med dedikerade projektledare och erfarna affärsutvecklare ser vi till att dina målsättningar inte stannar vid drömmar, vi uppfyller dem och driver utvecklingen åt rätt håll. Detta kan innebära att vi behöver skapa en teknisk lösning, att vi behöver förbättra trafikanskaffningen eller att vi behöver se över fraktavtalen, oavsett utmaning kan vi se detta i hälsochecken.
Alla kan inte vara expert på alla olika områden, men genom att samla experter från respektive område och plattform har vi på Sigma hjälpt några av världens mest framgångsrika e-handlare att växa.
Ladda ned vårt Whitepaper om Hälsocheck för e-handel och läs mer
Läs mer om Hälsocheck för e-handel här
Vill du göra en hälsocheck på din sajt?
Kontakta mig
Sofie Hedman, Affärsanalytiker & Projektledare, Unified Commerce Sigma
+46 (0)73 723 79 55
2020-02-29
Web
E-handel
Unified Commerce
Kundupplevelse CXM
CMS