Ur pandemin föddes en accelerator

Att säga att 2020 inte blev som planerat är en underdrift. Pandemin har sedan i mars hållit Sverige och världen i ett järngrepp, det har tvingat oss att förändra våra vanor och arbetssätt. Detta har Sigma märkt stor skillnad av, både i hur vi själva arbetar, men också i kraven från våra kunder.

Att som retailer ha en digital grund och en e-handelsstrategi att utgå från blev viktigare än någonsin. Under våren har vi byggt nya e-handelslösningar på 2 veckor, och vi har märkt av ett högt tryck från retailers som behöver ett nytt sätt att möta sina kunder på. Vissa krav har varit specifika lösningar, men många krav har varit liknande varandra. Kunderna söker en stabil e-handel där grundfunktionaliteterna ingår, samtidigt som man inte vill bygga in sig i en standardiserad lösning. Med denna bakgrund skapade Sigma Unified Commerce vår nya e-handelsslösning – Storefront Accelerator.

Men hur skapar man egentligen en kundunik standardimplementation? Jo genom att ta fasta på just vår lärdom av över 100 implementerade web & e-handelslösningar och den feedback vi fått från våra kunder under pandemins gång. Många e-handlare är väldigt olika och väldigt lika. Oavsett om du säljer möbler, fiskeprylar, kläder, skönhet eller något helt annat så finns det vissa komponenter som du som e-handlare kommer att behöva. Dessa har vi redan utvecklat i Storefront Accelerator. Kombinerat med vår samlade best practice-lösningar får du från dag ett en komplett e-handel där vi istället kan lägga tid och kraft på att utveckla dina kundunika önskemål.

Vi vet också att det finns tusentals färdiga e-handelslösningar på marknaden, men att många kunder ändå inte hittade vad de sökte i dessa, och vår frågeställning blev därför tydlig; varför ska du välja Storefront Accelerator som din nya e-handelslösning och vilket behov uppfyller vi som de andra inte gör? Vi vet att det moderna samhället ständigt förändras och att du inte vill bygga in dig i en lösning som är omodern om ett år. Vi vet att även behov förändras och då är det viktigt att kunna vara flexibel. Storefront Accelerator är skalbar. På riktigt. Genom att bygga med headless-komponenter kan vi bygga om och anpassa efter den tid vi lever i, och du som e-handlare kommer alltid ha marknadens senaste lösning där du kan skala upp din e-handel obegränsat. Lyckas våra kunder, lyckas vi.

Vi på Sigma vet att e-handel inte är en teknisk lösning – det är en helhetslösning. Logistik, marknadsföring, produkthantering, ekonomi, teknik och ditt team, allt ska samspela i det ekosystem som är e-handel. Din e-handel ska arbeta för dig, och inte tvärtom. Därför kommer Storefront Accelerator med färdiga API:er så du enkelt kan koppla den samman med de system och integrationer du redan använder eller vill använda. Sa vi dessutom att den är användarvänlig? Både för dina kunder och ditt team.

På Sigma Unified Commerce arbetar många olika människor, olika åldrar och olika specialiteter, men vi har en sak gemensamt. Vår främsta kompetens är e-handel. Med Storefront Accelerator skapade vi det vi själva saknade på marknaden. Av e-handlare, för e-handlare.

Läs mer om Storefront Accelerator här

2020-11-04

CMS
E-handel
Web

Vill du veta mer?


Sofie Hedman
E-handel, Affärsutveckling, Digital Strategi
sofie.hedman@sigma.se
+46 (0)73 723 79 55


Ur pandemin föddes en accelerator

Sigma Unified Commerce förstärker sitt E-com-team

Storefront levererar startklar nätbutik från 6 veckor

E-handel för Rusta på två veckor

När behöver du ta in hjälp?

Sigma har tilldelats status som Contributing Gold Partner 2020 av Umbraco

När krisen slog till – hjälpte kund bygga e-handel på två veckor

Med Microanalys får du tid till att växla upp din e-handel

Are you establishing your e-commerce business in the Nordics? Read this first!

Så jobbar du kreativt inom ramarna för en e-handelsstrategi

3 steg till att konverteringsoptimera din e-handel

Sigma IT förstärker e-handelserbjudande och satsar i Borås

Hur mår din e-handel, egentligen?

Hur dina besökare blir kunder, på e-handelsdagen 7H i Borås

Reflektioner av 2019

Om alla levde som genomsnittlige svensken skulle det behövas 4,2 planeter

Funderar du på nästa steg för att utveckla din digitala affär?

Tävla om strategiworkshop - möt oss på Näringslivsdagen

Stockholm Helsinki B2B Travel Show

Insikter kring språk och översättningar för PIM och Web

Lansering av Ciqola Carpets, webshop byggd av Sigma med Storm Commerce och Umbraco CMS

Sigma inleder samarbete med IHM BUSINESS SCHOOL

Stibo Connect 2019

Webinar: Umbraco och Storm – en vinnande lösning för din e-handel

Episerver partner close-up

I den digitala spåkulan inför 2019

Omnikanal på riktigt

Vad är headless?

Overview of Sitecore eLearning

E-handel B2B vs B2C (3 VIKTIGA FAKTORER)

Sugcon India 2018 Retrospective

Förändringsdrivna IT-projekt

Sugcon India 2018

Sigmas inspirationsdag

SUGCON 2018, två dagar med inspiration

Före SUGCON Europe 2018

En dag pa Husqvarna

Efter Pimpoint 2018

Om sömlösa digitala ekosystem för handel på D-Congress

Sigma på PIMpoint i Malmö 12-13 april

Upplev den senaste tekniken live!

Om digitalt ekosystem för handel på D-Congress

Seminarium om Unified Commerce as a Service

Lansering av Unified Commerce as a Service