Hur dina besökare blir kunder, på e-handelsdagen 7H i Borås

Varför blir inte dina besökare kunder och hur löser du det?

Lyssna på Sofie (Unified Commerce) och Anton (Maverick by Sigma) på e-handelsdagen 7H i Borås den 18/3 

Anton SörlinSofie Hedman

Sofie Hedman och Anton Sörlin, Sigma   

”Som e-handlare måste du fokusera på affärsnyttan och inse att en e-handel är en helhetslösning och ett tankesätt kring affären, inte bara är en teknisk lösning”

Sofie Hedman 

 

E-handel - teknisk lösning eller affärsnytta? 

En e-handel är inte en teknisk lösning utan en helhetslösning kring ett nytt sätt att göra affärer, det som på effektivt skall driva detta sätt att göra affären är inte heller teknik utan fokus måste ligga på affärsnyttan de olika delarna som driver din e-handel.  

Däremot är det många tekniska delar som skall finnas där och hjälpa er som e-handlare att göra era affärer på lönsammaste och effektiva sätt. Vi på Sigma har över 30 års erfarenhet av att hjälpa kunder med att skapa och driva e-handel.   

Konverteringsoptimering CRO 

En e-handel måste vara enkel och tilltalande för att dina kunder ska konvertera - oftast handla. Svaret kallas förkortat på engelska CRO (Conversion Rate Optimization) och betyder på svenska konverteringsoptimering.    

”Aha, att byta färg på köpknappen” tänker du. Nej, det handlar om en betydligt större del av din företagsaffär än du tror. Att inte arbeta med CRO men samtidigt fatta beslut rörande utveckling, marknadsföring och försäljning är lite som att operera på en patient utan att känna till åkomman. Man börjar helt enkelt ta till verktyg och metoder på känsla eller måfå och det vet vi, slutar allt som oftast i katastrof. Detta är incitamentet för att strukturerat analysera och optimera er konvertering.   

Hur går en konverteringsoptimering till? 

För att göra en strukturerad och effektiv konverteringsanalys och optimering tar vi hjälp av moderna verktyg för att göra verklighet av analysen. Denna ger er en första inblick i vad statusen på er konvertering är idag. För fortsatt arbete arbetar vi tillsammans fram nya hypoteser kring förbättrad konvertering.  

CRO, ett ständigt pågående arbete  

Vi på Sigma har lång erfarenhet av att hjälpa kunder med att skapa och driva e-handel, och CRO är en av hörnstenarna för att lyckas med sin affär. Vi är experter på analys och test och har även etablerade processer för att kunna göra konvertering och optimering på ett bästa sätt för dig som kund. Vill ni gå djupare kan vi erbjuda fortsatt stöd för CRO och vara er partner framåt på en spännande resa för utvecklingen av er e-handel!   

Ladda ned vårt Whitepaper om Konverteringsanalys här och läs mer

Ladda ned vårt Whitepaper om Micronalys av din e-handel och läs mer här

Läs mer om programmet: https://ehandelsstaden.se/e-handelsdagen-7h-2020/

e-handelsdagen 7H 2020

Alla våra tjänster för e-handel och digital strategi:

Har du frågor om de olika tjänsterna så kontakta:

sofie.hedman@sigma.se

 

Vi finns på vårt kontor i Borås 

Sigma i BoråsSigma på plats i Borås

Unified Commerce by Sigma finns på plats i vårt lokala kontor i e-handelsstaden Borås med konsulter och expertis inom hela e-handelskedjan. Vi kan hjälpa er och ert företag med hela den digitala affären, inte bara enskilda lösningar och projekt.    

Kunderna idag förväntar sig att få en integrerad upplevelse, oavsett kanaler, system och affärsprocesser. Vi kan stötta era digitala strategier, hjälpa till med affärsutveckling och med riktigt vass teknik för att få denna sömlösa helhetsupplevelse att bli verklighet. Vi kallar det för Unified Commerce. 

Läs mer om oss på Sigma och Unified Commerce: unifiedcommerce.se

Vad menar vi med Unified Commerce, ladda ned PDF här: /sv-SE/Vad-vi-gor/Subpages/Unified-Commerce   

Kontaktuppgifter till oss i Borås

Hitta till oss: Österlånggatan 40, 503 37 Borås

Milos Rajkovic i Borås

Milos Rajkovic  

+46 (0)733 233098

milos.rajkovic@sigma.se

 

2020-02-29

Web
E-handel
Unified Commerce
Kundupplevelse CMX
CMS

Vill du få en lysande start på 2020? Kontakta oss.


Sofie Hedman
E-handel, Affärsutveckling, Digital Strategi
sofie.hedman@sigma.se
+46 (0)73 723 79 55


Unik paneuropeisk MDM allians

När behöver du ta in hjälp?

Sigma har tilldelats status som Contributing Gold Partner 2020 av Umbraco

Are you asking the right questions? - Get some answers and level up your MDM maturity today with free eBook

När krisen slog till – hjälpte kund bygga e-handel på två veckor

Med Microanalys får du tid till att växla upp din e-handel

Are you establishing your e-commerce business in the Nordics? Read this first!

Så jobbar du kreativt inom ramarna för en e-handelsstrategi

3 steg till att konverteringsoptimera din e-handel

Sigma IT förstärker e-handelserbjudande och satsar i Borås

Hur mår din e-handel, egentligen?

Hur dina besökare blir kunder, på e-handelsdagen 7H i Borås

Reflektioner av 2019

Självskatta er Master Data Management-mognad med nytt onlineverktyg!

Om alla levde som genomsnittlige svensken skulle det behövas 4,2 planeter

Funderar du på nästa steg för att utveckla din digitala affär?

Tävla om strategiworkshop - möt oss på Näringslivsdagen

Stockholm Helsinki B2B Travel Show

Insikter kring språk och översättningar för PIM och Web

Lansering av Ciqola Carpets, webshop byggd av Sigma med Storm Commerce och Umbraco CMS

Sigma inleder samarbete med IHM BUSINESS SCHOOL

Stibo Connect 2019

Webinar: Umbraco och Storm – en vinnande lösning för din e-handel

Episerver partner close-up

I den digitala spåkulan inför 2019

Omnikanal på riktigt

Ny logga!

Vad är headless?

The story about Golden Record and how you get total control over your Content Provided data.

Overview of Sitecore eLearning

Hur du ställer in ditt första PIM iPMC- Extension på 5 minuter

Optimera prestandan i PIM iPMC

10 tips for the inRiver PIM developer

E-handel B2B vs B2C (3 VIKTIGA FAKTORER)

Sugcon India 2018 Retrospective

Förändringsdrivna IT-projekt

Vad är PIM?

Ta nästa steg med inRiver PIM

Sugcon India 2018

På väg till Camp digital

Sigmas inspirationsdag

SUGCON 2018, två dagar med inspiration

Före SUGCON Europe 2018

En dag pa Husqvarna

Efter Pimpoint 2018

Om sömlösa digitala ekosystem för handel på D-Congress

Sigma på PIMpoint i Malmö 12-13 april

Upplev den senaste tekniken live!

Sigma på Data2020 i Stockholm den 14 sept

Om digitalt ekosystem för handel på D-Congress

Seminarium om Unified Commerce as a Service

Lansering av Unified Commerce as a Service