Episerver partner close-up

I dag har vi varit på Episerver partner close-up. Ett lysande event grundat från insikten om att Episerver vill komma sina partners närmre. Det var en fullproppad agenda med massor av matnyttigt så som Individualiserat innehåll, Episerver insights, Progressiv webapps och headless i allmänhet samt massor av commerce.

 Som ni ser av schemat så delades innehållet upp i tre olika spår, Business, dev 1 och dev 2. Vi lyckades såklart täcka alla spåren och även om vi ännu inte hunnit briefa varandra än så pratade jag med mina kollegor under minglet och kvällen och fick i alla fram att de varit en mycket givande dag för dem med med mycket nytt, lärdomar och bekräftelse på att vi är på rätt spår med vår Episerver satsning.    

Jag själv gick Dev 1 spåret och fick lära mig mycket nytt om Episerver campaign, Commerce och hur de olika APIerna har utvecklats för att kunna skapa en helhet.

customer service

-En grym funktion coming up, "out of the box" funktionalitet för kundtjänstmedarbetare  att hjälpa till med commerce ärenden. Funkar såklart också responsivt för dem som är på språng.

 

Avslutande tankar

Det absolut mest ögonöppnande var hur långt Episervers senaste versioner har kommit i att få ihop helheten, det går att se att strategin börjar falla på plats och de olika delarna som förr kanske mer va olika delar nu börjar smälta samman och gränserna suddas ut. Det finns en harmonisering över de olika funktionerna allt från färg och form till rättighetsstyrning och användande.

 Sist men inte minst, något mycket imponerande. Episerver gör just nu väldigt relevanta saker och prioriterar helt rätt. Jag som träffar nya och befintliga kunder ca 3-5 dagar i veckan och får höras deras behov kan med enkelhet säga att just de Episerver gör just nu, just det är det kunderna efterfrågar.

2019-02-06

Kundupplevelse CMX
Unified Commerce
E-handel
UX
Web
CMS